Bányász,Bitcoin Gold,Árfolyam,Kriptovaluta,Bitcoin Mining,Bányászat..
Binance,Heat map,Pénztárca,btc/usd,bitcoin monthly returns, bitcoin hírek,bitcoin bányászat,btc usd chart.
price,btc huf,kripto hírek,seo tippek,seo trükkök,podcast.

2020. december 2., szerda

ADOZAS

BTC gyüjtés

 Néhány éveszéleskörben ismertté váltakMagyarországona blokklánc technológián alapuló befektetési lehetőségek.Valószínűlegtöbbtízezermagyarországikoraibefektető,daytraderésbányászértesülpercrőlpercreazújfejlesztésekről,ígéretesprojektekrőlés„szivattyútrendekről”aziparágáltalaTwitteren,FacebookonésTelegramonkeresztülgeneráltterabájtnyiinformációrévén. A Deloitte Privateakriptovalutákkalkapcsolatosadózási kérdésekkelfoglalkozik, alegfontosabbkockázati tényezőketDr. Baranyi Gábor, a Deloitte Private igazgatója foglalta össze.

Anagyrésztszűretleninformációszajközepetteazátlagoshazaikriptobefektetőcsakazutóbbiidőbenkezdettelaktívanérdeklődnibefektetései adózása iránt. Akriptovaluták esetében akérdésnem egyszerű,részbenazért sem, mertmégnemegyértelmű, hogyjogiértelembenmi is az akriptovaluta.

Szerencséreszámosnemzetközieset létezik,amelyekközülsoknagyonpozitív.Kanadajogrendszereakriptovalutákategyszerűenáruként kezeli,Svájcakriptovalutákatdevizánaktekinti, a német megoldás pedig akriptovalutákata„magánpénzegysajátoskategóriájábasorolja. AzEurópaiUnió Bíróságaakriptovaluta-ügyletekáfatörvényszerintikezelésérőlszólóítéletébenakriptovalutákatafizetőeszközökegyikformájánaktekinti.

A magyar jogrendszerbenazonbanegyelőrenincsenekkülönszabályoka kriptovaluták jogikezelésére.

Mintsok mástechnológiai területen,a kriptovaluták világában iskülönösennehézajogalkotónaklépésttartania fejlődésütemével.Aszabályozáshiányaazonban ajogalkalmazásésabefektetők számárakomolyközvetettkockázatokatrejtmagábanakeletkezettnyereségadóügyikezelésetekintetében.

Azadóhatóságok2015-benegyedimegkeresésekrekiadott állásfoglalásaimár számos fórumonmegjelentekésértékelést kaptak. Ahatóságokálláspontjalényegébenaz, hogy a magánszemélykéntvégzettbefektetésitevékenységbőlszármazónyereségegyéb jövedelemnek” minősül, és közel 30%-osadókötelezettségaláesik,mivelerrenincsenekkülönszabályok.Hasonlóadótehervonatkozika„bányászatból”érmékformájábanszerzetteszközökértékére is.Ehhezképestarészvényekbőlszármazótőkenyereségre15%-osadó,valamintlegfeljebb korlátozott mértékűe-adóvonatkozik.Tekintettela költségelszámolásra vonatkozórészletesszabályokra,a kriptopénz-befektetésekadóügyikezeléseegyértelműenhátrányos a magánszemélyek számára.

Azadóterhek csökkennek, haatevékenységetnemmagánszemély, hanemcégvégzi(9%-os társasági adó ésegyesesetekben2%-os helyi iparűzési adó), de a befektetők többsége nemcégenkeresztültartjakriptopénz megtakarításait.Ráadásulameglévőkriptopénz-befektetésekátruházásaegyvállalatraönmagában is komolyadózásikérdéseketvet fel.

Azokban az országokban, ahol a kriptovaluták jogi kezelésekiforrottabb,gyakranadókedvezményekiselérhetőek. Észtország például 2017végénbejelentette, hogyablokklánc-kezdeményezésglobálisélvonalábakívántartozniatámogatójogi,adózásiésszolgáltatásikörnyezetmegteremtésével.Ugyanakkorszámosmásországbanisléteznekkedvező szabályok,például Németországban, DániábanésSzlovéniában.

Sokanazismert hazaiterhektőlés atovábbiadminisztratívkötelezettségektől(pl.adóelőleg-megállapítás,adóbevallás,nyilvántartásoklétrehozásaésvezetése)a piaconegyreszaporodó alternatív befektetési struktúrákon keresztüligyekeznek megmenekülni.Estruktúrákközülazonban sok nagyon megbízhatatlanésnemtúlkifinomult,ésgyakranújadó-és jogi kockázatokkal jár. Nem ritka,hogyakriptotőzsdékenlebonyolítotttranzakciókadóügyikezeléséreolyanmegoldásokatlátunk,amelyekkülföldi elemeket tartalmazó összetett struktúrákon keresztül próbálják „optimalizálni” Magyarország adóterheit.Az ilyen megkérdőjelezhető eredetű, instabil struktúrákat azonban óvatosan kell használni, mivel a gyakorlatban gyakran álmegoldásokról van szó. Ráadásul a nemzeti adóhatóságok közötti információcsere-rendszereknek köszönhetően az ilyen módszereket az adóhatóságok könnyen felderítik.

Ahatárokonátnyúló„tranzakciók”általábancsaktovábbiadókötelezettségeketeredményeznekazországonkívül,éssokesetbenjelentőstöbbletköltségeketatulajdonosokszámára.Körültekintőtervezésselazonbanazadókockázatokattörvényesmódon,bizonytalankülföldi„trükkök”alkalmazásanélkülislehetcsökkenteni.

Röviden,akriptovalutákhozhasonlóan,minélbonyolultabba befektetések tartására szolgáló rendszer,annálnagyobbatervezési hibák lehetősége,ésannálvalószínűbb,hogyrosszabbhelyzetben találja magát, mint amilyenben indult.Érdemestehátatechnológiábanrejlőlehetőségekkiaknázásátgondostervezésselkombinálniakockázatokminimalizálásaérdekében.